![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Quiltköping
Hej,
jag måste bara få berätta att jag har varit på quiltfestivalen i Lidköping i början av september. Jag anlände på fredagen och då var det mingel, lite vin och gobitar samt föredrag av en Amerikansk enrgiutstrålande quiltqvinna. Under lördag och söndag gick jag en kurs för Charlotte Yde dansk quiltdesigner och det var fantastiskt lärorikt. Vi fick bla lära oss olika typer av textiltryck. På lördagskvällen var det modevisning, Bernina sponsrade, och det gällde då eget designade och uppsydda alster. Synd bara att det inte fanns flera alster tex från den här sidan,där jag sett många finna kläder som säkert skulla kunna ha tävlat. God mat och stämmning den kvällen. Den aftonen inleddes med invigning av 4 nordiska kända quiltares utställning på Vänermuseet. Vilket var det bästa jag sett i verkligheten. Alster av Charlotte Yde ,Bente Vold Klausen Vouppio Isaksson samt Katarina Flensburg??? lite osäker på det sista namnet. Vi var över 350 som gick på kurs och många flera kom och tittade. Kom ihåg nästa år om ni har möjlighet så åk! för det var en fantastisk upplevelse för mig som rest ända från Gällivare. Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Re: Quiltköping
Citat:
Anne-Marlen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tyvärr så blir det inget Quiltköping nästa år har jag hört. Arrangörerna vill ha en paus. Hoppas att quiltköping återkommer året därpå.
Anne-Marlen Det kanske inte stämmer. Den siste jag talade med på söndag eftermiddag var Gunilla Pleissner en av arrangörerna. Enl henne fanns det redan planer för nästa år. Så vi får hoppas och stötta. Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jätteskoj...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:09.