![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bra och täckande textilfärger
Hejsan,
Jag söker bra och täckande textilfärger att göra mindre och enkla tryck med. Det finns ju mängder med olika sorter och prisnivåer - så jag behöver lite hjälp från er som har testat. Vilka märken är bra och prisvärda? Var köper man dem billigast? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag har köpt textilfärg i färgaffären här. Det är av märket Lefranc & Bourgeois (dom som har massa färg, hobbyfärg, allmogefärg osv, i småflaskor) den är på 50 ml och den täckande kostade runt 32 och fanns i färgerna gul, vit, blå, röd, grön. Inte så många men det var lätt att blanda. Jag tycker dom är bra och dryga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Panduro har färger som heter Palett.
Jag har använt dessa färger mycket,både på jobbet och privat. Har alltid varit väldigt nöjd med dessa färger. Finns att få i många olika kulörer. Jag har brukat köpa i förpackningar om 6. 6 stycken klara respektive pastelliga färger kostade 129:- per förpackning för inte så länge sedan ,jag fyllde på mitt färgförråd. Kan tvättas i 60 grader efter fixering. Fargerna är dryga! Hoppas du hittar vad du söker. Lycka till. TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
kan tillägga att dom jag har köpt oxå går att tvätta i 60 grader efter fixering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag köpte paletts färger då jag ändå var inne på Panduro häromdagen. 149 pix fick jag ge för sexpacket men det var helt okej tyckte jag. Nu skall jag bara tvätta tyget så att jag kan trycka på det!
![]() Tack för hjälpen! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:28.