![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
"Mellanlägg" till strykbrädan...
Någon som vet vad det där värmetåliga man har i strykbrädan heter
![]() Går det att köpa i vanliga affärer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag åkte runt o frågade lite, men slutade med att köpa från Panduro. Det verkar fungera bra. (har metallskikt och är för grytlappar etc)
Tycker annars att det är uselt med utbud för sådant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Funkar det med ångstrykjärn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hittills verkar det funka. Men för säkerhets skull kan du fråga dem på Panduro om det funkar med stryk, då kan du ju säga till dem att få pengar om det inte funkar..
Jag frågade själv dem om strykjärn. Någonting jag rekommderar att INTE köpa: Ikeas strykbrädöverdrag (tyg+mellanlägg). Det är vanlig vadd eller nåt och det smälter och gör tyget (brädans tyg) alldeles rynkig.... (fastnat i det smälta).. uselt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag använder en ordentlig ångstation så mellanläggen måste vara lite genomsläppligt.
Får fråga Panduro ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Oh då förstår jag. hmm. knepigt.
Jag har ju vanlig strykbräda. Vet du vad det är för material i det du använder nu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Någon form av tjock vadd med trådar som liknar glasull fast inte lika stickigt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:45.