![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
kladdig kakdeg
Vanligen brukar jag göra mina kakdegar med elvispen men idag har jag använt matberedaren och kniven och degen blir mycket kladdigare. Jag har inte haft i något extra mjöl utan gör kladdigare kakor för annars blir de väl stenhårda men är det någon som vet vad det beror på? Det är ju mycket enklare att göra den i matberedaren.
Pajdeg utan socker går lika bra i matberedaren som med elvispen. Kan det vara sockret det beror på tro |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det knivar i matberedaren? Jag gissar att det är dem det beror på. När du använder en visp eller degkrokar så drar de ju ut glutentrådar vilka håller ihop degen och gör den smidig. Men när du använder matberedare med knivar så får du inte dessa trådar vilket leder till kompaktare kladdigare kakor-bröd. Detta är dock inget jag vet med 100% säkerhet utan bara mina teorirer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack. Jag undrar om jag inte läst det någon gång. Få se hur kakorna blir, såna brukar ju slinka ner hur de än är :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tror säkert att de blir mumsiga iaf
![]() är väl så man upptäcker nya goda kakor, genom att göra något annorlunda |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.