![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Foder till vinteroverall
Jag tänkte sy en vinteroverall, har inhandlar bävernylon, men vad ska jag fodra den med?
Tittade på kviltat fodertyg på Olssons Tyger, men det verkade vara riktigt dåligkvalitet, någon med annat förslag och/eller tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Till en vinteroerall, så tycker jag att det är bäst med sånt foder,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Beroende på hur varm overallen ska vara så skulle jag också föredra quiltat foder man kan också använda fleece, men det är inte riktigt lika varmt. Jag använder fleece till de bävernylonkläder jag syr till mina barnbarn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag brukar använda Termolan 272 från frudenberg och viscose foder .Sedan klipper jag ut delarna i
vanligt viscosefoder och lägger dom på termolan nålar och klipper ut delarna Sedan ritar jag rutmönster diagonalt på den aviga sidan och kviltar ihop det. Sedan sätter jag i foderjackan som vanligt. Det blir ännu skönare om du tex väjer flanell istället för det vanliga viscosefodret. Senast redigerad av axyzvslut den 2006-08-15 klockan 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
När jag sydde overaller till mina barn brukade jag ha bävernylon som yttertyg. Ett lager tjockt syntetvadd emellan och spinnakertyg till foder. Spinnakertyget är glatt så att det går lätt att sätta på sig overlallen men mycket starkare än vanligt fodertyg. Kommer inte ihåg var jag köpte det, men ett år fick jag sådant som verkligen var diretkt för spinnaker. Det var behandlat och prasslade mycket, barnet klagade på att hon inte kunde leka kurragömma den vintern. Vadden brukade jag sicksacka fast i bävernylonen. Det var inte svårt att sy på det här sättet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Min kille är ju bara 1,5 så jag är nog glad än så länge om han inte kan gömma sig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:33.