![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Var köpa rullgardiner?
Jag är ute efter rullgardiner, vet inte riktigt vilken färg jag vill ha, men jag vet att jag vill ha sådana som man kan dra litet i och så har de en mekanism som gör att de rullar ihop sig. "Gamla vanliga" rullgardiner helt enkelt. Det verkar som om alla nuförtiden har system med linor istället. Varför är det så? Jag tycker att det är mycket krångligare, och inte lika snyggt heller med det där snöret hängande. Undrar alltså var man kan hitta sådana med automatisk upprullningsmekanism, helst till en billig penning.
![]() Undrar också om någon har erfarenhet av att göra om/dekorera/byta tyg på en rullgardin. Några idéer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Loppis
JAg har hittat många såna rullgardiner på loppis nu i sommar. Själv köpte jag en gammal sliten en för fem kronor sen köpte jag ett fint tyg som min son ville ha (det var till hans rum). Kan lova att han är jätte nöjd o ingen snnan har en sån med det tyget kan jag lova.
Det var dö enkelt att göra kolla bara åt vilket håll det gamla tyget går så är det bara att häfta fast med en häftapparat om man nu inte har en riktig häftpistol. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Affärer som säljer gardintyger och andra gardintillbehör har gammaldags rullgardiner. Jag kunde välja vilken sort jag ville ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för era svar!
Jag skall titta runt i affärer och på loppisar. Har hittills mest tittat på större inredningsaffärer (IKEA och Jysk t.ex.), och de har bara sådana där med lina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
När jag och min mamma tidigare i sommar letade efter rullgardiner så fann vi att jysk var de som hade billigast rullgardiner såtillvida du nu inte hittar några begagnade. De var av den vanliga hederliga sorten som rullar upp sig själva när man rycker i snöret. Kanske har de olika utbud på olika jyskbutiker? Men de borde de väl inte ha?!
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
appropå rullgardiner
jag läste i icakuriren, som mamma prenumerarar på, säkert en hel massa nummer sedan, ett tips om rullgardiner. Ett bra presenttips faktsikt.
Man tog en rullgardin och så tryckte man en text på den (tyå schablontryck). hur mysigt som helst, att dra ner rullgardinen också står det något fint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
När jag arbetade på Almedahls-Kinna i just Kinna, utanför Borås, som tillverkar textila solskydd. Jag köpte till billig penning. Fick det tillskuret i rätt bredd och längd. Intill fabriken låg en butik som sydde gardiner och man kunde köpa rullgardiner också och självklart bara stången och den fick man tillsågad efter mått. Superbra!
Så kolla i lite udda butiker eller så köper du en ny billigt och byter tyg på den eller gör tryck. Jättefint att måla med oljefärg och pensel. Har en släkting som gör det och säljer dyrt. Väldigt individuellt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.