![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Presentförpackning Quilt
Hej,
Det är lugnt här på quiltforumet, Ni har väl alla en härlig men kanske för varm semester. Jag är åter i arbete och tillbaka i Norrbotten,något svalare. Jag ville visa hur jag har gjort en presentförpackning tilll en av mina quiltar. Ganska lätt: 1. Papprulle med lock. Tyg och dubbelhäftande fin väv. Skär till tyget,absolut vinkelrätt. Strykfast tygbitarna sida vid sida på väven. Skär till exakt längd som papprullens längd. Rulla försiktigt på .Använd lite kontorslimm på rullen för att få fast tyget. Skär bort överflödet,där kanterna går omlott. Ytterligare lite lim just inanför tygkanten,slut ihop. Ånga med strykjärnet stående så att tyget sluter till runt hela omkretsen. Senast redigerad av Maya den 2006-07-28 klockan 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Varför ska det vara en papprulle med "lock"
om man rullar tygbitarna ovanpå |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej, Jag är inte riktigt säker om jag förstått din fråga rätt.
Men man kan ju avsluta öppningen lite olika beroende på hur långt tyget går ut eller förbi kanten. i första exemplet har jag limmat på tyget fram till kanten,därför satt ett lock,annars ramlar innehållet ut.Quilten ligger ju skyddad inne i papprullen. I detta exempel har jag använt kardborrband för att fästa tyget på rullen och låtit det gå utanför kanterna så att den liknar en jättestor smällkaramell. Senast redigerad av Maya den 2006-07-30 klockan 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
enligt din första bild, så har du rullat tygbitarna på pappersrullen , därav min fråga, obs locket ligger brevid
Förstår vitsen med presenten, ingen skulle bli gladare än jag för en sådan present, med tillhörande beskrivning. Kan ingenting om qilting, men läser allt om det på denna sida Kanske även jag kan så småningom? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:50.