![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
tygaffärer vallentuna och rimbo
Jag undrar om det finns några tygaffärer i Vallentuna och Rimbo? I så fall vad har de för sortiment och hur är priserna? Är nyinflyttad och har inte riktigt koll på omgivningarna än.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns en tygaffär vid södra änden av Vallentuna centrum. Jag tror att vägen där den ligger heter Skördevägen. Butiken är ganska liten och sortimentet är åt hemtextil-hållet, dvs mycket gardintyger och sådant, men även andra tyger. Det är ett tag sedan jag var där senast så jag törs inte uttala mig om deras prisläge.
Det har funnits en tygaffär i Rimbo, men jag är osäker på om den finns kvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
I Rimbo finns inga tygaffärer, vad jag vet. Däremot finns det en bra i Norrtälje, bara en halvtimme bort med bussen. Den ligger mittemot/vid kyrkan, om man går förbi posten, lanternan och "tummetott" och svänger runt hörnet till vänster. "Susilo" heter den. De har kanske inte världens bästa sortiment, med de har sybehör och sånt man inte vill åka jättelångt för att köpa. Och så har de lite mönster, pysselgrejer och massor med pärlor, om man gillar att pyssla med msycken ibland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för era svar!
Butiken i Vallentuna centrum har jag varit i. De hade en del av intresse och priserna var helt ok. Jag kanske tar en tur till Norrtälje och kollar in den affären också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jodå, i Rimbo finns en BRA tygaffär, BEA´s. Följ skyltar från vid den södra infarten. Trevlig tjej som säljer tyger (massor) till bra priser i sitt garage! Rekommenderas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Vad bra Rimbo ligger nära mig. Fast jag är inte så bra på geografi och har inte varit i Rimbo. Menar du att det är skyltat om man kommer in i Rimbo från Roslagsstopp hållet? Vet du vad hon har för öppetider? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja, jag tror det stämmer med Roslagsstopphållet. Strax innan det stora häststället precis där Rimbo börjar svänger du in till höger, finns en stor skylt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Nu blev jag glad ! Det är ju ganska nära mig. dit måste jag åka. TACK!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Måste säga att jag blev glatt överraskad. Hon har ju allt!! Otroligt stort sortiment till hyfsade priser hon saknade inget. Trevlig var hon också. Kan verkligen rekommendera ett besök till henne man kommer garanterat därifrån med fylld kasse ![]() Tack barkle för tipset! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:18.