![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan!
Är det någon som har en Janome QC 4900?? Hur bra är denna maskin? Hur är matning m m? Jag funderar på att köpa ny maskin och ev byta märke (har nu HQ D1). Jag har kollat upp kostnaden för maskinen ovan plus Janomes brodermaskin 300 E, just nu kostar de tillsammans ca 15 500 kr exkl frakt, om man beställer från England. Ett mycket bra pris tycker jag. Har inte hittat någon bedömning eller kommentar ang quiltmaskinen ovan, däremot är det många som verkar nöjda med brodermaskinen. hälsn Gunnel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har bara provsytt på MC 4800 QC som verkade mycket bra, tyst och behaglig att sy på. 4900 skall vara samma maskin med extra funktioner ev. är det en nyare modell. Är det från Sewing Machines Direct du hade tänkt handla?
Jag vill också gärna höra mera om maskinen så jag hoppas det kommer flera svar - det är skillnad på provsyning i affär och verkliga livet ![]() /Alice |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt svar! Ja, det är från SMD jag ev tänkt beställa. Priserna är ju ofta betydligt lägre än här.
Känner mig riktigt "velig", det är inte lätt att bestämma vad man vill ha. Såg att dom också har en Pfaff quiltmaskin 2048, som verkar bra. Kanske någon här som testat den......?? Hälsningar Gunnel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har inte provat på att Quilta, men som jag har hört ska den bästa Quiltmaskinen vara Berninan, för att det finns en specialfot till den som gör att man kan sy mönster och alla stygnen blir lika jämna och fina.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:18.