![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
"Singoalla"blus problem
Hej, finns här någon vänlig själ som kan beskriva
i vilken ordning armarna skall sys? jag undrar om armarna skall sys efter eller före jag sytt ihop blusen i sidorna? Ett annat problem är vid halsen? jag har ett sprunn emellan brösten som skall knytas ihop med ett snöre. Problemet är infållning jag sytt innanför den korvar sig blir inte bra, snygg!? Jag har bara klippt mönster av en annan blus, så därför är allt lite svårt!? Många kramar /Vrukna kram |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle sy fast ärmbitarna på fram och bakstycke först. Då kan jag sy hela sidsömmen på en gång sedan. Det är nog enklast men det kanske finns andra smartare lösningar.
Vad det gäller sprundet vet jag inte riktigt, en snedremsa av blustyget som infållning i sprundet kanske. Eller är det så du har gjort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tusen tack för din hjälp. Jag har sytt som du
skriver, ärmar först. Nu vet jag att det är riktigt! Tack!/M |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kul att det gick bra, visa gärna upp den här på sysidan när du är färdig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej.
Oj. jag är inte så avancerad ännu. Har ingen
digitalkamera? Tack!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:25.