![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kantbanden står ut
Jag har försökt att kanta en klänning med egna kantband men den ställer ut (uppåt) sig i halsen och ser jättekonstigt ut. Har jag inte kantband ligget klänningen helt platt och fint.
Kantbanden är gjorda på skrådden och är ganska tjocka. Är det någon som har några tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hur gör du ? vändsyr du ena kanten och viker runt och syr fast på insidan eller?
Senast redigerad av axyzvslut den 2006-05-23 klockan 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nej, jag strök bandet så så färdigköpta kantband ser ut och så nålade jag fast det och sydde fast med en stickning från utsidan.
Men jag ska pröva att vändsy och vika, det kanske blir bättre då. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
troligen är det för att måttet längst ut på bandet blir detsamma som längst in där du sytt fast det. för att det ska ligga slätt måste det va något mindre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
När du sätter på snedslån genom vändsyning sträck det då .då blir det bättre i en halsringning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
tack för tipsen! det blev mycket bättre när jag vändsydde och sträckte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.