![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
hdc = halvstolpe?
Jag sitter och virkar efter ett engelskt/amerikanskt mönster och funderar lite över vad hdc betyder.
Detta är mönstret: http://hometown.aol.com/lffunt/gardensoap.htm Jag har kollat på olika översättningslistor och får det inte att stämma... ch måste ju betyda luftmaska Betyder då sc fast maska eller stolpe? Och så var det det här hdc...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Anna-Karin!
Det gäller att hålla koll på om man virkar efter amerikanskt eller brittiskt mönster, eftersom en del av termerna heter samma sak, men har olika betydelse. Jobbigt. Hoppas att det här kan vara till lite hjälp: fm - double crochet (dc) UK, single crochet (sc) US hst - half treble (htr) UK, half double crochet (hdc) US st - treble (tr) UK, double crochet (dc) US dst - double treble (dtr) UK, treble crochet (tr) US Vad jag vet betyder ch luftmaska i båda länderna. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:40.