![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Byxor
Hejsan, jag har köpt ett plastaktigt (lackaktigt?) tyg med krokodilskinns mönster. Jag har tänkt sy ett par byxor av det. Sist jag sydde ett par byxor blev de galet stora i midjan trotts att jag försökte mäta på mig själv. Är det någon som har något tips på hur man kan mäta så det blir bra? Jag funderade på att använda ett par befintliga byxor som mönster, sprätta upp och använda som mönster. Men det är ett par strechiga byxor och de är ju lite nötta.Kan det fungera ändå? Eller blir byxorna kanske för stora då?
Tacksam för svar! Glad Påsk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Visst kan Du sprätta upp och göra mönster av ett par gamla favoriter! Det räcker med den ena byx-halvan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Och då behöver man inte lägga till sömnsmån?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det enklaste är att klippa väldigt nära sömmen i princip i sömmen, då klipper du ut utan sömmsmån och behöver inte sprätta upp sömmen men du måste lägga till sömsmån på det nya mönstret.Gör ett pappersmönster och spara.
Ann Christin |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jaha, ja, nej jag vet inte riktigt, byxorna jag har i åtanke är ganska slitna, speciellt i grenen, så de måste snart kasseras ändå. Tyckte att det kunde vara en bra sista tjänst att göra ett mönster av dem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
En fin tanke, att "återanvända" sitter de bra så kan de tjäna som "mönster"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tänk bara på att är det streschbyxor som du använder som mönster blir byxorna för små om tyget du skall sy i inte streschar. /Bibbi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tyget strechar, men inte lika mycket som de befintliga byxorna...kan de bli försmå då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ja tyvärr finns den risken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:58.