![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Storleksförvirring
Jag tycker mig ha märkt att storlekarna har blivit större de senaste femton åren. Jag har sedan sjuttonårsåldern gått ner i storlek... från 38 till 36, och på Lindex och Kappahl kan det tillochmed vara storlek 34 som passar! Själv har jag inte gått ned ett endaste kilo.
Men när jag mäter mig enligt alla konstens regler och tittar i en storlekstabell så är jag ju en (om än dock liten) 38:a. Det är inte heller så att jag gillar åtsittande kläder och därför går ner en storlek extra - snarare tvärt om. Någon mer som märkt av att storlekarna har ändrat storlek? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Här är en gamal diskussion så du är inte ensam:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...hlight=storlek |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
[COLOR=chocolate][FONT=century gothic]Jo nog tycker jag att storlekarna förändrats. Men jag kan inte säga att det är bara åt ena hållet utan det beror på vad det är för märke, modell samt butik. Tycker att det är svårare med storlekar idag då de verkar så olika på en butik är en 38:a som en 36:a medans på en annan så är den lika stor som en storlek 40.
Har sett att några butiker ändrat sina S M L vilka tidigare var 34/36, 38/40, 42/44 och nu är de 36/38, 40/42, 44/46[/FONT][/COLOR] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har sytt en del kläder med kwik-sew mönster och dom är väldigt generösa i sina strl. Jag drunkanar nästan i kläderna, och då har ju gått efter mått och inte lagt till sömnsmån eftersom det inngår. Så ibland hjälper det inte att mäta heller.
![]() (I dag lr imorgon kommer min bok om mönsterkonstruktion för damkläder) Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:48.