![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
strumpstickor - fråga
Om beskrivningen säger "fördela 60 maskor på 4 stickor", lägger man då till 1 till sticka när man arbetar eller använder man de 4 stickor?
Ja, jag har aldrig stickat med såna stickor förr och jag vill testa att sticka vantar eller strumpor. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du ska ha alla maskor fördelade på 4 stickor och sticka med den 5
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för snabb svar, Aina!
Oj, vad synd, jag köpte 4 stickor (och sen en till 3 stickor, där den 4:e föll av i loppisbutiken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() till allt man stickar runt, används 5 stickor, såvida du inte använder en rundsticka, men det går inte till vantar, för lite maskor!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det går bra att använda 4 stickor istället för 5 - det gör man för det mesta i England, t ex.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kanske man ska leta upp engelsk mönster istället.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Spelar ingen roll egentligen vad du använder för mönster, bara du håller räkningen på var du har "sidorna" om du t ex gör vantar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Blir nog till att köpa eftersom jag ändå inte har rätt storlek hemma...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:36.