![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Får inte beskrivningen att stämma
Håller på med ett v-ringat framstycke och får inte antalet minskade maskor att stämma mot beskrivningen.
Stycket består från början av 76 maskor och ska delas på mitten (38 maskor). Sen står det "minska för v-ringn=2 m tillsammans avigt innanför 3 m vart 4:e v totalt 12 ggr = 17 m kvar för axel". Problemet är att 38 minus 12 är 26 och inte 17... Vad göra? Minska oftare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Står det inget om att du ska göra några avmaskningar med färre varv mellan? eller att Du ska ha någon maska på en nål, mittfram?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
2x12=24 och 38-24=17 maskor kvar för axeln. Eller är jag helt ute och cycklar i matematikens värld
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nix, ska inte göra några andra avmaskningar...
Tua: menar du att jag ska göra två minskningar varje gång? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sofia, jag får det samma resultat som du. Stickar man 2 maskor tillsammans blir det ju bara en maska mindre vart fjärde varv. Ska det verkligen inte maskas för ärmhål eller något också? aag kollade i de v-ringade mösnter jag har hemma, och alla dom har samma frekvens av avmaskning för v-ringningen som du har, men även för ärmhål.
Ingen vidare hjälp, sorry. /Mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det står ingenting om ärmhål och även om man skulle maska av för dem (9 maskor) så stämmer det inte ändå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Står det inget om avmaskning för ärmhål innan du kommer upp till v-ringningen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kom på sent igår att det visst stämmer om man gör en avmaskning för ärmhål: 26-9=17
V-ringningen ska påbörjas vid 32 cm, ärmhålen på bakstycket görs vid 34 cm. Dumt att de inte skrev ut något om ärmhål för framstycket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Det brukar inte stå på framstycket, utan Sticka lika som bakstycket. Så skönt att det löser sig Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:48.