![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy ficka
Hej!
Nu har jag kört fast! Sitter och syr en jacka till kusinens dotter och har kört fast på fickan! nedan följer lite bilder.... jag nålade enligt bild 1 och det blev bubbligt... bild 2-4 visar det olika delarna i fickan, 2 kallas nedre framstycke, 3 inre fickpåse och 4 yttre fickpåse. bild 5 visar hur mönstret är ritat i beskrivningen. bild 6 och 7 visar det bubbliga.... lägger bilderna på min sida...gick visst bara att bifoga en bild! jackan är ur ottobres senaste nummer. den på första uppslaget... http://www.ottobredesign.com/lehdet_..._1/sivut/1.jpg beskrivningen lyder enligt följande: fickor:sy fast den yttre fickpåsen räta mot räta i ficköppningen. klipp jack i sömnsmånens svängar. sy med en hjälpstickning ner sömnsmånen mot fickpåsen. vik fickpåsen mot avigsidan och sy stickningar i ficköppningen. nåla samman den inre och yttre fickpåsen och sy fickbotten. sy med hjälpstickningar fast fickpåsen i midje och sidsömmen. någon som kan hjälpa mig?? känner mig helt tom i bollen!! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:35.