![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har rotat igenom min garderob och hittat mina gamla favvis vita jeans men de är förstora. Hur syr man in dem snyggast?? Vågar inte testa utan att höra mig för, vill ju inte förstöra dem...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Var behöver de tas in? Finns det sömmar som inte är "jeanssömmar"?
Finns det "vanliga sömmar så är det inga problem! En jeanssöm skulle inte jag ge mig på. Men som regel så finns det vanliga endera på utsidan eller innerbenssömmen. Senast redigerad av Dahlia den 2006-03-17 klockan 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hela
från grenen till foten.. alltså hela bensidan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är det en vanlig söm där, då är det inga problem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
det går en vanlig söm på utsidan, är det där jag ska ta då? men då blir det konstigt i midjan, sitter nämligen en "knapp" som inte går att ta bort där...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Behöver Du sy in ända upp till midjan?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
hm, okej! tack för tipsen och råden! ikväll blir kvällen då jag ska ge mig på ett försök!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vänd dem med avigsidan utåt, och nåla in det som behövs. Hoppas att det går bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Åker snålskjuss på tipset.
Sydde på insidan men det räckte inte, undrade just igår hur jag skulle få bort den jädrans niten. Så imorgon släpar jag fram verktykslådan till sybordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Så skoj att fler har nytta av "mina galenskaper"!
![]() En stor rejäl hovtång är bra, jag har nypit bort åtskilliga knappar och underknappar till tryckknappar med den. (se bara till att den inte är skitig) om tyget är ljust) Senast i veckan hade jag den framme, min bror ville ha blixtlås i ett par jeans, det var metallknappar i gylfen, ( han "råkade på" att stoppa in näven i snöslungan för nåt år sedan med den följden att han inte alla fingertoppar kvar på ena handen), så det blir enklare med ett blixtlås för honom. Avbitartången kan också funka, men jag tyckder att jag får bättre kraft med hovtången. Men Ni kanske har en stark make som kan hjälpa till i syrummet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Min kille har starka nypor och när han ser mig med håvtång, hammare, bågfil m.m. gå lös på ett par jeans så tror han säkert, att nu är det dags att ringa efter dom vitrockade. Bäst att visa honom denna sida innan jag börgar. Med förenade krafter får vl bort den.
Jag tittar på och han sliter, bra arbetsfördelning!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Låter perfekt, jag får slita med hovtången själv!!!!
Men som sagt visa honom den här sidan först, på utifall, han tror "att det hänt nåt allvarligt" ![]() Fin arbetsfördelning tycker jag,ge honom små uppmuntrande tillrop, desto större och starkare kommer han att känna sig, och så det där med att få bistå "små hjälplösa kvinnor" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:26.