![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Virka en spets
Är det nån som har nåt bra "recept" på hur man virkar en spets?
Alltså en spets remsa som man kan sy fast i typ ärmar på kläder... som ser ut ungefär som att den är gjord så som man gör spetsar (kommer inte på vad det heter just nu...) där man har en slags kudde å några spolar tråd som man flätar runt på nå vis... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ordet du söker är knypplar.
Jag har inte svaret på din fråga, men tipsar om biblioteket. Och vill du bara åt spetsen och inte själva görandet så antar jag att du kan finna spetsar på 2nd hand butiker. Gamla handgjorda. Som suttit på lakan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja just ja knypplar heter det
![]() Själva görandet har jag inget emot, men eftersom jag inte har någon knypplingsutrustning så tänkte jag mej på att virka spets istället ![]() Skulle helst ha haft en spets idag å bibliotek å secondhand butiker ligger för långt bort... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:38.