![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag skulle behöva ha hjälp med hur man påtar på en påtbräda(en sådan man brukar ha på slöjden med spikar i)
Har någon en sådan instruktion, eller tips på var jag kan hitta en sådan beskrivning? Tack på förhand. Senast redigerad av UlrikaLarsson den 2006-02-13 klockan 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Min morfar påtade på 60-talet. Jag har flera halsdukar kvar.
Han hade en "brädbit", en rektangel cirka 5 cm bred kanske och kanske 30 cm lång med ett rektangulärt hål i mitten. På var sida om den var spikar islagna, utan det platta upptill. Man får väl känna på spikarna så de är jämna. Sen virade han garnet runt dem och påtade så långa han ville ha halsdukarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack så mycket, jag ska genast ut och kolla.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Någon som vet var det går att få tag på påtbrädor i Sverige om man inte har lust att göra själv? Helst skulle jag vilja ha ta på runda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
I senaste numret av allt om handarbete Ingelise finns det runda påtdockor till försäljning i shop Ingelise. Små för 64.50 och stora 89.50
Ordertel: 046-124012 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:27.