![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Äntligen hittar jag ett forum för att kunna ställa min fråga. Har slitit runt i hela stan (Gävle) för att hitta ett tyg jag inte vet namnet på. Tyget är stelt, vitt och går att "genomlysa". Jag ska klippa ut figurer å sätta på en nylontråd. Tyget ska då inte "rasa ihop" utan "stå av sig själv" utan att behöva vara helt spikrakt. Det är inte glansigt och inte så tätt vävt. Någon som vet vad tyget kan heta och var jag kan finna det? Har funderat på om det är organza men det verkar vara tunnare än det jag söker samt blankt. Hjälp snälla. Jenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan det vara tyll du söker? Det finns i olika färger samt i olika grovlekar också. Sådant man vanligtvis använder till brudslöjor eller liknar myggnät.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror du skall fråga efter danstyll, brudtyll är inte särskilt stelt. /Bibbi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Njae!
Tror inte det är tyll.
Det ser ut som grovvävt bomullstyg men ska tydligen vara Nylon eller Polyester. Det är liksom transparent, man ser igenom det helt enkelt. Tack ändå. Jenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Danstyll?
Var hittar man det? Finns det att köpa på nätet tror du? Har du någon bra sida att tipsa om?
Trevlig fredagkväll ![]() Jenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
du kanske kan använda dig av segeltyg?
/Helene |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Är inte det ett väldigt tjockt tyg?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jo, det är kraftigt, men finns i olika tjocklekar. Jollesegel är ju tex mycket tunnare än segel för stora segelbåtar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Får kolla upp det!
Tack för engagemanget. ![]() Jenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det kanske är myggnät eller silduk du är ute efter? Myggnät är rätt så styvt och brukar finnas hos järnhandeln. Silduk å andra sidan är nog för sladdrigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:28.