![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Är det mer än jag som är tokig i hibiscusar?
Jag har två "träd" här hemma i min lägenhet som är 2 m höga!Det är min mamma som har drivit upp dem från små sticklingar! Nu har jag hittat en sida på nätet som man kan beställa sticklingar ifrån! Problemet är att jag inte är så bra på engelska.... Där kommer ni in i bilden... Vad betyder: "Excluding: CA Tax at 7,75%" Ni får gärna gå in på deras hemsida och njuta av alla vackra blommor! www.exotic-hibiscus.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Min gissning är att det betyder "exkl kalifornisk moms".
Köper man inom Kalifornien får man lägga på den på det presenterade priset. Andra regler gäller antagligen om man handlar utanför Kalifornien. Jag skulle gissa att nån sorts moms tillkommer, men kan inte sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Den californiska momsen på 7,75% är inte inkluderad i priset. Hur som helst så betalar inte du den momsen vad jag förstått det som om du ska beställa. Kolla med Jordbruksverket eller annan myndighet eftersom det är speciella importregler för levande växter (med jord) om det är OK.
Including= medräknad Excluding= inte medräknad Fina blommor är det iallafall :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
hej excluding Tax betyder Utan moms. .du måste lägga på förmodligen deras moms på 7.75 Och om du har otur också våran på 25 %.Jag tror att det är importförbud till Sverige på planter och sk agrokultur.ring tullen Om ett företag skall ta bort det egna landets momd så brukar ej en vanlig affär ställa upp på det.
Senast redigerad av axyzvslut den 2006-02-19 klockan 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag skulle nog inte beställa därifrån, risken är att du får med en massa ohyra som du inte vill ha hemma. Och man vet inte i vilket skick dom är i när du får hem dom. Vilket kan vara att kasta pengarna i sjön...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Är det inte risk att de stoppas i tullen? Just pga risk för ohyra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Jag kollade in webb siten och du behöver titta på shipping för international beställningar....där står bland annat att de skickar med en certificat som gör att du kan imptorera växterna...MEN...det kostar mellan 350:- och 500:- EXTRA. De accepterar internationella beställningar bara om de är ca. 4000:- skr. Det låter som ganska mycket sticklingar...o så får man passa sig för tull gränser...då kan man råka på tull kostnader, också. /Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:27.