![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bra sytrådssortiment i Göteborg?
Hej.
Finns här någon vänlig själ som kan tala om för mig var jag köper sytråd i Gbg? Letar efter en speciell tråd som jag skall ha när jag lägger upp ett par jeans. Vill komma så nära originaltråden som möjligt... Har en gammal rulle sen tidigare men färgen är fel. Följande beteckning: "Gütermann 30m/vgs 33 yds W.Germany 100% polyester Col 412". Väldigt grov tråd. Å när jag ändå håller på... Ett litet tips på en schysst, billig, enkel, gedigen symaskin som ej är alltför dyr och som klarar av att dra igenom tre lager jeanstyg. Den jag har idag (fick den för längesen av någon som gjorde lite "bytesaffärer" med ett företag som sålde symaskiner) krånglar lite. Får inte över- och undertråden att spänna jämnt. Har gått igenom alla möjliga parametrar och tips från kunniga men ändå inte lyckats rätta till felet. Skulle vilja ha en såndär man hade i skolan förr (20 år sen). Tror det var Husqvarna... Det var stabila grejer det! Tacksam för hjälp. //Sixten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Easy Jeans från Janome ska vara en stark och bra och relativt billig symaskin. Provkör den!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Knapp-Carlsson är mig veterligen den butik i Göteborg som har störst urval av Gütermanns produkter, så prova där.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack, flickor!
Hittade dock en butik på Ö. Husarg. där det fanns gott om tråd av alla de sorter. Nära hem var det också... De hade även sanslöst dyra symaskiner. Den dyraste låg på ca 58 lök. Då får man nästan sy så fingrarna blöder om det ska löna sig eller ha en snuskigt rik älskare som skämmer bort en. (Personligen så vet jag tusen andra saker som jag hellre skulle köpt...) Nu j_vlar ska här sys! //Sixten |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:10.