![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad betyder "netting"?
Har fått tag på ett mönster på engelska för brudklänning och kan inte få fram vad netting betyder, verkar som att det är någon tygkvalitet, finns det någon som kan hjälpa mej??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Netting
Hejsan.
Netting är, så vitt jag vet, ett tunnare tyllmaterial som används som melanlägg för att få lite stadga. Var ska du använda det? Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej
Tack för ditt svar, har suttit och läst på mönstret och det kan nog stämma som du skriver, men jag tycker att det verkar vara så många lager, först finns det dress sedan netting, sedan lining (foder) och sedan contrast overdress. om det är en klänning med tyllmaterial för att få vidd och sedan ett foder men hur och varför det ska vara ytterligare en klänning. . . . det är inte något spetstyg över själva tyget, men jag får väl ta mönstret till en tygaffär och se om dom kan hjälpa till att tolka vidare. . . . /Ingegerd |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:08.