![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Signaturlapp till lapptäcke
Hej alla syfrälsta.
Är det någon som har ett bra tips på vad man kan använda, eller vad man kan göra själv för att signerna sina alster på ett trevligt sätt. Det jag har i tankarna nu är att jag skall märka ett lapptäcke jag gjort till en liten pojk på 4 år. Jag har drabbats av idétorka och kommer inte på något alls. Jag hade in sida för några år sedan på nätet som hade flera olika sorters "namlappar" med olika motiv på, men den sidan finns inte längre. Är det någon vänlig själ här på sysidan som kan hjälpa mig med mitt "lilla" problem. Elisabeth |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag hittade sådana hos avenaquilts.se (finns under tyger, quiltetiketter). De kanske passar till ditt lapptäcke, fast etiketterna är ju blommiga och det kanske en kille inte gillar förstås. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Jag tycker att det är både kul och trevligt att brodera årtal och initialer eller hela namnet. På de täcken jag gett bort har jag gjort så lite diagonalt i ett hörn på baksidan. Kan kanske vara ett litet tips. / Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker det kan vara fint att sy ett litet block i några av tygerna som finns i täcket, och på det brodera (antingen på maskin eller för hand)årtal, namn mm och sätta fast på baksidan.Ibland har jag haft ett foto som jag fört över på tyg på mig och den som får täcket. Detta är till någon jag känner väl, någon i familjen tex. Om jag säljer eller sytt till någon utställning bukar jag sy på en färdigtryckt namnlapp med mitt namn på baksidan. Men det är lite opersonligt till ett litet barn tycker jag.
Det allra finaste är att handbrodera namn och årtal på framsidan i ena hörnet , tycker jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag fuskar
Jag fuskar med att skriva ut texten på datorn och tejpa papperslappens kanter på tyget jag vill brodera. Sedan använder jag två trådar (två av sex) och "fyller" bara i texten. Blir lite pill att få bort pappret men med en pincett går det bra.
Gör text på två sidor av en lapp och syr fast denna i ryggsömmen på mina nallebjörnar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Andra sidan av lappen
Så här ser andra sidan av lappen ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Något åt det håller är det jag söker.
Men inte med så många blommor runt om. Till barn passar det bättre med någon liten nalle, kanin, ballong, clown eller liknande. Sen skriver man i till vem, från vem och årtalet. Jag har haft sådana signaturlappar men nu kan jag inte hitta stället jag köpte dom från. Elisabeth |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack, jag har fått många tips nu. Att brodera i hörnet var bra,
Även de små namnbanden var smarta. Jag har letat på de URL:er ni tipsat om men hittar inget av det jag letar efter. Det skall finnas en bok om det. Lapp-Elisa hade den förut och jag missade att köpa den då. Vem som har den nu vet jag inte. ----------8<-------------- One-of-a-kind Quilt Labels av Thea Nerud, steg-för-steg instruktioner som visar hur du gör dina egna unika quiltetiketter med applikation, handskrift, fotoöverförning och många andra tekniker! 80 sidor, mjukt omslag, engelsk text. --------------8<------------ Elisabeth |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Det märket var jättesött.
Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:30.