![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad gör ni för julpyssel?
Hejsan alla glada.
Vad brukar ni göra för pyssel till julen? Själv har jag klätt 2 korgar med rött tyg. Jag ska också dekorera några stora glas med självhäftande guldmönster från Panduro. Jag ska sy några röda kuddar med applikationer på samt dekorera ljus. Berätta gärna vad ni ska göra så vi kan hämta inspiration av varandra. God jul alla önskar Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jag brukar inte precis gör pynt till hemmet, jag gör mest egna julkort, förra året tredimensionella, som man kan vika ut. Och i nyss har jag gjort en adventskalender och gett bort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Runt Lucia brukar jag bjuda hem barn och barnbarn på middag med julpyssel. Vi brukar vara ca 11 personer, varav 3 är barn 3-7 år. Jag förbereder med att hyra/låna/köpa gipsformar och gjuta tomtar, änglar mm.
Sedan lägger jag fram färger, glitter, tyger, papper, band, snören, klister mm. Sen får var och en gå loss med sin inspiration. Vi har jättemysigt, käkar godis, dricker julmust o glögg. Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vi är ett gäng vänner som brukar samlas också runt Lucia. Var och en tar med pysselgrejer. Mycket julkort blir det men även en del pynt. Dekopage på julgranskulor eller tillverkning av halmfigurer är några exempel. Själv har jag redan gjort figurer till pepparkakshusen ihop med min dotter (bild finns i mitt album övrigt).
God jul |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tips 1
jag älskar att pyssla till julen.Särskilt tillsammans med andra.
Något som jag gjort tillsammans med vänninor då och då är Dörrkrans. Behöver inte kosta så mycket material finns i skogen eller i trädgåren. Dekorera med allt möjligt som man har i sina gömmor. (om man är samlare ![]() Årets julkrans har jag dock gjort själv. /Bibbi Senast redigerad av Bibbi den 2005-12-01 klockan 07:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tips 2
Gröt Ljus.
Går att göra med ganska små barn om man hjälps åt. har gjort det med massor med barn på pysseldag i skolan. Använd parrafin inte srearin eller någon blandning, det "grynar" sig inte lika bra. Värmeljus är perfekt, då får man veke på köpet. Du behöver 4-7 värmeljus, blomfat av lera och kanel. Gör så här: Lossa vekarna ur värmeljusen, limma fast en veke i botten på fatet. Smält värmeljusen i en konservburk som du ställer i vattenbad på spisen. När all massa har smält ta bort burken från vattenbadet. Låt de svalna, rör med en grill pinne. När du ser att det börjar gryna sig slår du i "gröten" i fatet. Var lite snabb för det stelnar snabbt på slutet. Strö på kanel. Klart! /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
krans
Den är jättefin BibbiO))) Karin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har så sent som igår fått färdigt en nyare variant av adventskalender till alla mina barn och så håller jag på med att sy de underbara struttomtarna från Husqvarnas Swedish Santas kort 137 och de mindre som kom i deras julkalender.Det lär bli en hel familj när de blir klara.Den ene inte lik den andre!En hippare variant på den föråldrigade Påstanten från nyheter hos the Bearpatch sysslar jag också med...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Fin krans
Det är en jättefin krans du har gjort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Kul idé
Vilken rolig idé att göra ljusgröt.
Jag ska också göra lite ljus till jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Gillar också kransen, tänk att man kan göra så fina saker med små medel, bara man har fantasi!
Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tack Tack!
Fantasi saknas inte, ibland bara bubblar jag av ideér. Tiden är begränsningen tycker jag. Jag vet inte om det är fel på mig ![]() Ibland kan jag känna mig smått berusad av inspiration. Min mamma säger till mig ibland. Kan inte du sitta ner en stund och göra ingenting. Nä det kan jag knappt ![]() Tv är helt värdelöst jag bara somnar. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Hej hej så här inför julen.... är hemma och vill gärna göra lite jul pyssel, fundera lite över Husqvarnas Swedish Santas kort 137 som du nämner, kan man kanske kunna bli vid mönstret? det låter som trevliga pyssel stunder... :-)
Om möjligheten finns så kan du maila till snobben_lundberg@hotmail.com Tack och sköt om Er alla där ute... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
En till som funderar över Husqvarnas Swedish Santas kort 137. Var finner jag det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.