![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Tittat på en janome easy jeans hos symaskinsreparatören och blev sugen på att köpa den.
Vill kunna sy i jeans och möbeltyg, att kunna ställa in olika hastigheter är viktigt och så hade den trådträdning som är praktiskt när an börjar bli gammal. Min man började googla och hittade singer heavy duty som lovade samma saker och ärbilligare så han tyckte jag skulle välja en sån. Har någon här erfarenhet av dessa maskiner och kan råda mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag är van vid och föredrag maskiner av metall och inte plast. Hållbarhetsmässigt och funktionsmässigt. Jag skulle ta pengarna och leta och köpa en begagnad Bernina. Du får garanti på dessa maskiner även då du köper dem begagnade. Har aldrig krånglat. Min svärmor har en Easy Jeans. Jag tycker inte om den. Sy över en jeanssöm som är är overlockad, lagd och stickad. Så uppleverr du resultatet. Som sagt var prova och sy bägge maskinerna. Använd egna lappar och samma lappar till maskinerna. Då upplever du skillnaden. Gör egna anteckningar medan du provsyr. Nedan har jag bifogat olika filer om de maskiner du frågade om. Läs där och bilda din egen uppfattning. Det viktigaste är att det ska kännas rätt för dig. Men pröva även en maskin som är med metall och är mekanisk. Berätta gärna vad det blev för maskin i slutändan. https://www.sysidan.se/forum/search....archid=6606662 https://www.sysidan.se/forum/search....archid=6606697 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Föredrag = Föredrar
Har aldrig krånglat - symaskinerna, de som jag har. Symaskiner är som med bilar och mycket annat. En smaksak och vi prioriterar alla olika. Känn in och provsy maskinerna. Du får vad du betalar för. Därför har mitt val fallit på att köpa dyra begagnade maskiner. Tänk som med bilar... någon annan får köra bort dyrmilen och mekaniska maskiner. För mig har det var mycket gynnsamt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
janome easy jeans, kapelltyg, singer heavy duty, sy i jeanstyg |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22.