![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Japanskbroderi
Hej! Jag har set reklam i en tidning för "Japansk broderi" ...är det någon som vet vad det är? Hur skiljer det ifrån vanligt hand broderi?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Gå in på www.svenskayat.nu där kan du se vad japanskt broderi är, jag håller själv på med detta broderi och tycker att det är fantastiskt roligt, om du tänker börja med det så börja med et nybörjarkitt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Tack! Jag ska ta en titt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Re: Japanskbroderi
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack! Det var en jätte bra site.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Sashiko är en sorts japanskt broderi bestående av förstygn, det användes som förstärkning på arbetskläder förr i världen men har utvecklats till en konstform av idag. Om du gör en sökning på google så lär du hitta massa info om detta.
Fördelen med sashiko är att det kan göras så enkelt eller avancerat som man vill. Har tex sett en artikel i Tidningen Hemslöjden där en japansk konstnär hade sytt sina disktrasor med sashiko. Var riktigt snyggt men väldigt enkelt. ![]() Kan med fördel användas för att quilta med. Senast redigerad av Malinin den 2005-11-25 klockan 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack. Det finns mycket intressant att hitta på nätet!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:49.