![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hjälp med Husqvarna Viking Huskylock
Finns det någon i Stockholm (gärna Söder) eller Uppsala som har en Husqvarna Viking Huskylock s21 som skulle kunna ge mig en grundkurs? Fram till nu har jag trott att jag var normalbegåvad men jag kan inte ens trä eländet och känner mig nu dum, olycklig och desperat. Bruksanvisningen hoppar elegant över alla svårigheter. Har fått privatlektion på en Singer men det gav inte så mycket som jag hade hoppats, dvs det gav mig bara ett kortvarigt självförtroende som krossades vid nästa försök att trä Husqvarnan...:-(
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du varit inne på Husqvarnas hemsida? Där är bra beskrivning på hur du trär den, tråd för tråd. Det är noga att du trär trådarna i rätt ordning!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hittar ingen info om hur man gör själva grundträdningen på hemsidan. Det de kallar trädningsguide gäller väl mer inställningar för olika sömmar när man väl har trätt de fyra trådarna? Den tråd jag har problem med är nr 2, alltså undertråden längst till höger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
http://www.husqvarnaviking.com/media.../index_se.html
Här är länken, (hoppas den funkar) klicka på den söm du vill ha, t ex 4 trådig overlocksöm, sen öppnar sig bilden och en trådrulle blinkar, klicka på den, sen blinkar nästa och då klickar du på den osv. Den här sidan är jättebra att lära sig trä sin overlock. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ahaaa! Hade inte fattat att man skulle klicka på trådrullen! Tycker inte att det är helt lätt att hänga med ändå men vissa grejer borde absolut klarna nu. Tusen tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej jag har samma problem , jag har Husqvarna viking s15. sattigår kväll flera timmar och trädde om trådarna, blir galen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
admin
|
På den här sidan kan du se hur du ska trä trådarna, du får klicka på "4-trådig overlock" , ligger i den nedre röda ramen på sidan för att komma till instruktionsfilmen hur du ska trä den.
http://www.husqvarnaviking.com/media.../index_se.html |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.