![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag har en symaskin som jag köpte på avbetalning omkring 1970. Det är en husqvaran 1020. Igår när jag skulle sy så startade inte maskinen alls, när jag tryckte på pedalen. Den fick ström eftersom lampan lyste. När jag lirkat lite startade den. När jag hade slutat sy så startade den av sig själv och det luktade brännt från den, så jag drog ur sladden. Vet någon vad som kan ha hänt? Är det värt att laga den eller har den pajat totalt i motorn, tror ni? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag hade liknande problem med min HQ (annan modell) på en sykurs där det tom med blev rökutveckling och stängdes av för jag var rädd att det skulle börja brinna.
Skickade på service (icke auktoriserad)- luktade lite fortfarande när jag fick tillbaka den, men maskinen gick sakta av sig själv när strömmen slogs på. Efter sökande på nätet förstod jag att det var en kondensator som bränt. Auktoriserad HQ service fixade det. Nu går maskinen helt normalt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej !
En maskin som är 34 kanske behöver lämnas på service. mvh Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.