![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vliselintjocklek i kappa?
Hjälp!
Har börjat sy en kappa (Burda 7041) att ha till min brudklänning. Kapptyget är i polyester med thaisidenstruktur och dito lyster. Blev rekommenderad Vliseline H250 i tygaffären; var rädd att det skulle bli för styvt och det var också vad det visade sig bli. Jag har tyg att klippa nya delar av (även om det känns surt, för det blir att sy om en del), men vilken slags vliseline bör jag ha? Vore oerhört tacksam för svar! Mvh Towe |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag hade använt vattulin av 100% ull eller 100% linne, eller ett lättviktsvattulin med kamelhår. Ja, mer jobb, men oooo så mycket bättre. I värsta fall hade jag använt ett klistervattulin (kan appliceras med strykjärn likt vliseline), lättvikt med kamelhår. Tror wilunds har alla ovanstående. Jag handlar mest från dugdale bros men då måste man ha konto där.
Vliseline tillför bara styrsel och vikt, och är helt dött som material. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:08.