![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sticka tummen på torgvantar
Hej,
mitt nästa projekt är dessa torgvantar som sambon önskat sig. Jag har gjort allt fram till tummen men jag begriper mig verkligen inte på instruktionen. Någon som kan vara vänlig och deschiffrera? ![]() Place Thumb Opening Next Round: Work 12[13] sts in patt, k5[6] using waste yarn; slip these 5[6] sts back to left needle and work them again, in patt, using working yarn; continue in patt to end. Work 18 rounds in Rib Pattern. Sen kommer ju delen om hur man stickar tummen och det är lite förvirrande också men vi börjar med ovanstående. ![]() (Ja, jag vet att ribbstickningen är asful, sambon vill ha vantarna ända till armbågen och då jag var osäker på om jag kunde förlänga mönstret på ett bra sätt, passade jag på att göra längre ribbkant. Dumt gjort, ser jag i efterhand, men det får duga ändå) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej,
Sticka 12/13 maskor i det mönster du stickar, byt till ett annat garn i avvikande färg (klipp inte av det andra garnet, låt det hänga) och sticka men avvikande färg 5/6 maskor, de 5/6 maskorna plockar du tillbaka till den vänstra stickan. Sen tar du ditt vanliga garn igen och fortsätter med din mönsterstickning först på de 5/6 makorna sen resten av varvet och så avslutar du med 18 varv ribbstickning. Jag tycker de ser ut att bli fina! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:30.