![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Värdet pā min Elna 6005
Finns det nâgon som vet hur mycket min maskin är värd en Elna 6005. Inte mycket använd 10-12 âr gammal. Som ny. Hasr extra Walkingfoot och Clear Open Toefoot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har ingen aning om vad du betalade för den. Priset på olika metall symaskiner kan jag på ett ungefärligt mått, men inte på såna nyare maskiner.
Du borde kunna titta hos en begagnad försäljare och få en ungefärligt pris på din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
värdet pā min Elna 6005
Jag betalade 1.200 euros för den för tror det var 2002. Jag bor i Spanien och här är Elna inget stort märke. Hade tänkt sälja den privat. Är nästan inte använd. Och syr fina sömmar. Är den värd 500 euros?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja. Så lite använd och ett så fint märke borde det kunna inbringga 500 Euros tror jag. Ville du inte lägga ut det på Ebay? Märket är internationellt välkänt. Det borde gå snabbt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Gå in på ebay och blocket och sånt där och kolla ungefär hur mkt de går för. Tänk dock på att det finns alltid annonser/auktioner med högre pris men inte blir sålda.
Normalt får man inte mycket för beg symaskiner men det finns undantag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Googlade på modellnumret och det verkar vara en sån där elektronisk symaskin fast inte brodyrmaskin, rätt?
1 tusen är nog max vad du kan få för den, för att den är i bra skick och ny. Men jag skulle nog inte betala mer än några hundringar. Men det är min bedömning. ![]() Svenska kronor, alltså. Som sagt, vad jag säger stämmer säkert inte alls, och jag hoppas det för din del, dvs att du får mer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Värdet pā min Elna 6005
Fâr jag sâ lite är det ingen idé att sälja den
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja. Det tycker jag med. Det skulle passa bättre att ge den som present till en bekants unge som gått ut gymnasiet och inte kan/vill läsa direkt vidare.För såna små peng ska man inte sälja den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Eller behålla den. Bra att ha som backup. Jag är glad över att jag behållt min första egna symaskin (som jag använder fortfarande än) när jag var dum nog att köpa en dålig maskin som lagt av sen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Intresserad...
Jag skulle betala 1000 kr. för den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
elna 6005 |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:02.