![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy in fiskelina i organzakant
Hej!
Någon som vet hur man syr in fiskelina i nederkanten på en organzakjol? Tacksam för råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=27327 - finns en länk till en Ytubvideo där. Kanske till någon hjälp?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag undrar vilken storlek på fiskelina som är bäst att använd. I filmen som hänvisas till talar dom om 100 pound, men var motsvarar det i svenska mått på fiskelina.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
100 lbs är 45 kg. Tittar man på fiskelinor så har en 0,5 mm lina brottgräns på 16 kg så den för 45 borde ligga på ca 1 - 1,5 mm. Rätt så grov alltså.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Är det inte enklast att sy in den med i en
rullfållsöm? Jag skulle nog börja med det. Gärna på en overlockmaskin om du har. Eljest på symaskin med en pressarfot (det brukar alltid följa med symskin en sådan där du kan lägga in en tråd och sedan renklippa för hand. Prova på en tygbit först. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Man kan göra rullfåll med linan i, man gör så där på volangerna i dansklänningar, då blir volanger extra vågiga. man gör det med special pressarfot, men det går att göra även utan, tycker jag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:54.