![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vilken nål är tunnast?
Hej!
Jag blev plötsligt osäker på grovlekarna på symaskinsnålar. Vilken är tunnast av 80/12 och 70/10. Och är det någon som vet vad de olika siffrorna betyder? /Ilsefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej,vad siffrorna betyder kan jag inte svara på. Men att 70 är tunnare än 80 vet jag. 100 är tjock nål som passar för jeanstyg.
För quilttyger så använder jag oftast 80 nål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag är inte helt säker på vad det betyder, men vill minnas att jag hört någonstans för längesen att det anger del av mm. 70 skulle då vara 0,7 mm tjocklek och 100 är 1mm. vet inte om det stämmer, men det låter rimligt.Någon annan som vet säkert så korrigera mig gärna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kanon, tack för hjälpen! Då var det ungefär som jag trodde både med siffrorna och med storleken.
/Ilsefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Haha... idag, 4 år efter att jag ställde den här frågan, googlade jag på samma sak och hittade då den här tråden som första träff, med min egen identiska fråga och era bra svar
![]() Nu har jag märkt nålförpackningarna med vilken som är grövst resp. tunnast ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.