![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Jag är en tjej som har sytt ett tag och blev sugen på att konstruera mer i våras och gick då en kurs, är nu inne på min andra kurs som skulle vara en förberedande inför en ettårig. Dock har jag känt att mycket är enkelt eller logist så jag har bestämt mig för att inte börja den ettåriga utbildningen som ju kostar en del, beslutet fattade lite grand pga besvikelse på kursen. Istället tänkte jag jobba ihop pengar till symaskin för att åter göra sömnaden rolig. Just nu tycker jag att konstruktionen och teckningen är roligare. Jag tycker att det verkar väldigt spännande med en broderimaskin för att designa egna mönster. Har förstått att det inte bara är maskinen som kostar utan även programvaran. Har kollat runt här på forumen och sett lite om Janome 300E men den har ju ingen vanlig sömnad vilket skulle varit positivt för mig då min bernette 430 känns otillräcklig. Jag vill kunna sy mer i stretchtyg och kunna göra snygga kantsömmar. Har sett att man kan göra mycket med en overlock men undrar om det är saker man kan göra på en vanlig maskin genom att köpa lite tillbehör som pressarfötter eller liknande. Då funderar jag t ex på rynkning och sådant. Är det någon som har förslag på en prisvärd overlock. Alltså jag är sugen på en helt ny uppsättning. Vill kunna sy snygga kanter och i stretch samt vanlig sömnad och brodera. Tips på hur jag får ihop ett prisvärt system inklusive programvara till broderimaskin. Tack från Jane |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Re: Ny prisvärd maskin(er) (broderi, vanlig sömnad och overlock)
Citat:
Iof har jag redan en riktig overlockmaskin - så det kriteriet kan gå bort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Kolla in Mariannes annons om bernina 180 här på sysidan. En kanonmaskin! /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:57.