![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur mycket ska jag ta för min Pfaff Coverlock 4862?
En bekant vill köpa min Pfaff Coverlock 4862 som jag inte använder. Frågan är bara hur mycket jag ska ta betalt?
Jag köpte den ca 2006, då var den ett demoex från en butik i Uppsala. Enligt lite googlande kostar en ny sådan idag runt 8900 kr. Jag minns inte vad jag betalade, men 7500-8000 kr tror jag att det var. Första året använde jag den mycket (flera dagar i veckan). Sen började jag på ett nytt jobb och hann inte nyttja den alls mycket, kanske nån dag varannan vecka på sin höjd. 2009 flyttade jag och efter det har jag inte packat upp den alls. Det ingår vit och mörkblå tråd och div andra små tillbehör + att jag visar henne hur den fungerar (det jag minns, det var ju inte igår jag nyttjade den precis...) Den är alltså sparsamt använd. Vad kan vara ett rimligt pris? 3000 kr? 4000 kr? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag annonserade ut min för 4000 för ett par år sedan och fick rätt många svar. Sålde den också för 4000 så det kan du nog ta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Okej. Ja, det känns rimligt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Fler åsikter i frågan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om de efter en rengörning smort och kontrollerat att deb
fungerar utan anmärkning. Den har fungerat perfekt helt utan problem. Skulle jag försöka få 4 500- ev 5 000 kr. Då har du även prutmån om det behövs. Är du säker på att du inte kommer att ångra dig? Livs- förhållandena kan ändras ånyo. Intressen kommer och går i intervaller. Har du möjlighet och ekonomi att köpa en ny maskin då? Eller var sömnaden bara något tillfälligt kul för dig? Varför jag frågar är ur egen erfarenhet. Så du ev slipper sitta och tänka. Vad dum jag var som gjorde mig av med maskinen som funkade och inte kostade mig något. Jag ångrar mig än efter många, många år. Går inte o få tag i en maskin i samma kvalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Sömnaden var en för dyr hobby för mig tyvärr. Restgarner att sticka av går alltid att få av folk, men vettigt tyg (inte gamla blommiga gardiner) är dyrare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kanske inte den billigaste hobbyn. Det är möjligt
och lättare att få tag i gamla kläder som man kan sy om och göra nya av. Knappar och dragkedjor går att återanvända från kläderna. Det gör jag själv. Genom lappteknik skapa nytt tyg eller bara i ränder t ex. Myrorna, Röda Korset har både garn, tyger och kläder. Men du har säkert tänkt igenom det hela noga och väl att det inte är ett förhastat beslut. Det var bara av omtanke då jag själv gjort misstaget att sälja och ångra mig. Jag håller tummarna för att du för lös så mycket pengar som möjligt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:06.