![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Tjenixen! Mitt första inlägg här
![]() För ett tag sen beställde jag en skräddarsydd skjorta, denvar jättefin förutom att manschetten inte blev som jag ville ha den. Jag ville ha en fransk manschett för separat manschettknapp (Alltså 2 skåror och inte någon fastsydd knapp) Men jag fick en med vanlig enkelknäppt manschett. Dock har jag hört att man kan ta bort knappen och sy om den till fransk. Är det någon som mkt uförligt kan förklara hur man gör detta? Alltså Hur man syr runt skåran och så vidare. Har inte sytt sen syslöjden i mellanstadiet nästan så ![]() Ps. Men jag var duktig och sydde om 2 knappar på min rock förra veckan ![]() Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En riktig fransk manschett kan du inte göra (såvida du inte har tillgång till mera tyg och kan göra om hela manschetten),eftersom den ska vara dubbelvikt, dvs dubbelt så stor som en vanlig manschett. Men du kan ändå använda manschettknapp, allt du behöver göra är att ta bort knappen på manschetten, och sy ett knapphål (det du kallar "skåra") där istället. De flesta symaskiner har en speciell funktion för just knapphål, så kolla din maskin. Symaskinen syr en tät zickzack runt hela knapphålet, det enda du behöver göra sedan är att sprätta upp skåran i mitten med en sprättkniv (eller liten vass sax).
Hör av dig om något är oklart! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:01.