![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Min mormors symaskin....
Är en av de få ägodelar som jag har väldigt svårt att skiljas från. Inte så att jag syr mycket..eller alls men den är behändig att ha om man vill laga något eller fixa till något. Det är en maskin från 70-talet som känns som den väger flera ton... hur mycket den väger exakt vet jag inte men säkert upp mot 18- 20 kg!
Nu är det så att jag flyttat från Sverige. Jag bor numera i Amersfoort, Holland. Jag saknar min symaskin ibland som när jag ska laga något eller skapa något som jag vet att en symaskin är bra för. Så nu funderar jag på att skicka hit den. Säg mig är jag helt galen? det är ju naturligtvis lättare att köpa en ny, men en del av mig vill ha den eftersom 1. affektionsvärdet. den är det enda jag har kvar av min mormor. 2. enligt vissa görs inte maskinerna på samma sätt lägre... Så snälla lite råd och tips om hur jag ska göra, tänka..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om den fungerar, spara den! Vissa saker vill man inte skiljas från...
Räkna ut vad frakten blir, om den blir väldigt hög kanske du kan fortsätta förvara mormormaskinen i Sverige och köpa en begagnad att ha så länge? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror inte att den väger mer än runt 10 men känns som 20.
De brukar inte var så tunga, kring 8 kg vad jag vet. Men å andra sidan så vet jag inte heller vilket fabrikat maskinen är av. Inte ska du skiljas från den. Kolla om någon kan ta med sig den på flyget. Buss kan vara billigt att skicka med. Kolla alla fraktsätt som du kan komma på. På dessa rader som du skrivet så är så mycket kärlek. Det du har gjort dig av med kan du aldrig få igen. Du har alltid kvar möjligheten att göra dig av med den så länge du har den i din ägo. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:31.