![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Har i dag fått hem en gammal Singer 7110.
Den verkar funka bra på alla sätt men den saknar sin pressarfot och skulle kanske behöva servas lite. Någon som vet var det finns att få tag i manual, pressarfötter eller andra ev. tillbehör till denna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Pressarfoten den använder ser ut att vara av typen low shank. Vet inte hur lätt det är att få tag på sådana i svenska butiker, men det är flera som säljer från England via nätet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Manual finns här!
Om det går bra med en manual på engelska så kan du ladda ned den från Singers webb!
http://www.singerco.com/accessories/instruction-manuals PS. Välj alternativet "free download".DS ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack! Ska testa det :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag såg att någon auktionerar ut en ask med low shank pressarfötter för Singer 201 K på Tradera. De borde fungera på 7110, om man syr raksöm.
Hoppas inte det här tolkas som otillbörlig reklam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag köpte faktiskt en ask pressarfötter på Tradera. Är väldigt, väldigt nöjd, då jag inte bara fick pressarfötterna utan jättebra hjälp med tips till maskinen i övrigt av säljaren!
Mycket positivt! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:52.