![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Heeej, jag vore väldigt tacksam för hjälp med att tyda ett mönster. Jag stickar en tröja för en 4:åring vilket är mitt syslöjdsarbete i skolan. Men jag har kommit till ett problem. Det står: När arb mäter 14 (16) 17 (19) 20 (21) 25 cm avm för ärmhål i var sida vartannat v 2-1 (2-1) 2-1 (2-1) 2-2 (2-2) 2-2 m. När arb mäter 16 (18) 20 (22) 24 (26) 30 cm avm de 2 mittersta m för sprundet och var sida stickas för sig. Jag stickar för en 4:åring vilket är den störta storleken så när mitt arbete mäter 25 cm (vilket det gör nu) ska jag börja avmaska men det är där problemet börjar..... Mega tacksam för alla svar som kan hjälpa på något sätt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du maskar av 2 maskor i var sida 2 gånger.
Maska av 2 m, sticka resten av maskorna på stickan. Maska av 2 m på det aviga varvet, sticka resten av maskorna på stickan Maska av 2 m på det räta varvet,sticka resten av maskorna på stickan. Maska av 2 m på det aviga varvet sticka resten av maskorna. Då har Du gjort avmaskingarna för ärmhålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Tack så mycket för det snabba svaret jag har bara en liten fråga när du säger: Du maskar av 2 maskor i var sida två gånger.
Menar du så för två i början av varvet och sen två i slutet av varvet? Eftersom att jag nu gör bakstycket så ska det ju vara ett "hål" på båda sidor eftersom att det är två ärmhål. Eller ska jag följa det du skrivit under den meningen och så är båda ärmhålen klara? Jag är verkligen nybörjare så väldigt tacksam för hjälpen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du ska maska av i början av varven.
Följ den beskrivning jag skrev. Då blir det avmaskat i var sida. Du kan inte göra avmaskingar i slutet av ett varv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Okej tack så mycket!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:51.