![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
fleece på baksidan
Jag undrar vad händer med quilt täcket i tvätten om man använder bomullstyg till framsidan och fleece till baksidan. Jag tänkte sy framsidan av en jelly roll så jag kommer inte förtvätta tyget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En bra fråga...det vill jag oxå veta ! ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vad skulle kunna hända menar du? Fleece krymper inte, så det borde vara lugnt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Fleece bå baksidan.
Om man använder bomull på framsidan så tvätta det först innan du klipper och syr, då har det redan krympt. Så då borde det fungera hur bra som helst!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Håller med Pysseltant - tvätta tygerna till framsidan först.
sen behöver man ju absolut inte ngt mellanlägg när du har fleece till baksidan - blir för tjockt då tycker jag. men fleecen har en tendens att töja sig när du syr, tänk på det använder själv helst fleece till kviltar i soffan tex - när man ska ligga o mysa under dem :-) tunt men varmt |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Om du redan har tillklippt tyg så kan du stryka med massor med ånga så krymper tyget iallafall lite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:51.