![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Billig tråd när maskinen inte tycker om Dor-tak?
Tips på var jag kan köpa bra hållbar tråd till ett bra pris?
Min maskin gillar inte Dor-tak fast jag och min plånbok gillar den ![]() Jag handlar som privatperson, så det funkar inte med de som bara säljer till företagare. Jag har läst igenom det som skrivits tidigare och det är oftast Gûterman som rekomenderas, men jag har inte hittat vad denna tråd sälj till ett bra pris. Tacksam för er hjälp, |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har Du rengjort maskinen ordentligt, dammat ur spolhus och mellan trådspänningsbrickorna.
Byt nål, träd om både över och undertråd. Jag har aldrig haft problem med Dortak-tråd eller någon annan tråd. Du kanske måste lämna in maskinen för en översyn, om nålen går ner snett. Nålstången kanske har kommit snett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Symaskinsexperten tycker jag har bra pris på Güterman. Sist jag var på IKEA köpte jag deras tråd (tror det kostade 15 kr för 4 ganska stora rullar). Visst är det sämre kvalitet än mer "erkända" märken. Men det fungerar riktigt bra om jag släpper på trådspänningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Men, är stygnplåten av så mjuk metall att det blir så svåra märken av nålen att sedan den skär av tråden? Det har jag aldrig varit med om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Industritråd på kon. Köp en konhållare/trådställ så funkar det fint. Jag köper i princip all min tråd på engelska ebay, www.ebay.co.uk.
Brukar hamna på 60 spänn för en 5000 meters kon med tråd, med frakt. Nu har jag mest köpt grov tråd, men det verkar finnas vanlig tråd också, nästan all industritråd brukar vara specad enligt tex-systemet. Kan vara bra att ha koll på. Tråkigt att sitta med fem kilometer tråd av fel storlek liksom. Angående kvalitet, duger det för möbel- och konfektionsindustrin lär det duga för mig. Man kan ju alltid googla tillverkare om man känner fört. Edit: stoff o stil har 1000 meter för 16 kronor, hur kvaliteten är har jag ingen aning om, men den tråd jag köpte av dem sist vart jag inte imponerad av, men då jämför jag med 60 bonded nylon iofs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag använder Dor-tak tråden och har aldrig haft problem med den. Däremot fick jag också problem med att nålen gick i stygnplåten och det visade sig vara nålstången som fått sig en knäck, dessutom var spolhylsan skadad.
Efter att det blev reparerat så fungerar den perfekt. Så en service kanske är värt att prova. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:15.