![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Gammal grön husqvarna med kabinett - nyckel?
Mina föräldrar fick en positiv överraskning när de såg att längst inne i skjulet vid sommarstorpet de köpt stod det en kabinett med husqvarna grön symaskin i.
Jag åkte med ner till torpet i helgas och jag ville förstås se den. Vi kunde veckla ut bordet och sedan lyfta upp symaskinen (på gångjärn) så den står upprätt. Men däremot kunde vi inte hitta någon nyckel till skåpdelen. Det var så mörkt inne i skjulet så jag kunde inte se bra, men jag lyckade ta en tillbehörslåda från insidan men det låg ingen nyckel däri (men däremot ett par tre spolar och några pressarfötter). Har ni någon idé på hur jag kan öppna skåpet så jag kan inspektera pedalen, sy och allt det där. Jag har absolut noll koll på hur den mår men den har varit nedfälld under alla dessa åren i skjulet så symaskinshuvudet var åtminstone skyddad från spindelväv och damm och såg ganska skaplig ut där jag kunde se i mörkret. Tyvärr har jag noll koll på husqvarna så jag vet inte vilken modell det är. Bara att det är gammal och grön. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gå till bättre låssmed dom brukar ha nycklar (lådnycklar) som man kan låna hem och testa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Intressant, ja jag får försöka med det. Frågan är om jag ska gå till låsssmeden här i Göteborg eller om vi ska ta någon därnere i Skåne/Blekinge.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du bör ta någon nära symaskinen eller ta med symaskinen till låssmeden om det går är det allra bästa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det går nog inte så bra att ta med åbäket (skåpet) då föräldrarna har en liten bil av sedan-format med minimal bagageutrymme..
Men får nog se till om det finns någon i Sölvesborg eller något ditåt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hur gick det?
Jag har samma fråga som Du hade angående ett likadant symaskinskabinett.
Hur gick det? Naftalina |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Har inte rört den sedan dess.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag tänkte närmast på hur Du fick upp skåpet utan nyckel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det var tydligen så att det inte var låst, bara "stängt".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
OK. Mitt skåp står nu hos låssmeden.
Naftalina |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Då kanske de får upp den.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:14.