![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
Forumvärd
|
Garn från FalkGarn (Amour)
Ghaaa!
Jag blir tokig. Jag är ny på det här emd att sticka så mina beräkningar för hur mycket garn jag behöver är inte direkt bra. Det visar sig att jag hade behövt ca 3 nystan till för att få en vettig halsduk av det här. Så jag undrar om det är någon som råkar ha något nystan över av det här garnet? Det är ett garn jag köpte på Billiga Nisse (numera bara Nisses) i Västerås för ett par månader sedan. De hade två sorter. Ett vinrött och ett grått. Det är otroligt mjukt och lite luddigt. Det står på lappen: Amour, 50% akryl 50% polyamid, 770 . 0528. Om någon har ett par nystan kvar blir jag överlycklig! Senast redigerad av deliana den 2005-10-03 klockan 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag har tyvärr inte garnet du efterlyser... Tre nystan TILL! ![]() Kan du göra halsduken annorlunda? Tänker några maskor smalare ger några varv mer på längden, fast inte riktigt lika många... Sticka med tjockare stickor. Då blir det mer "hål" i "tyget", men med fluffigt garn i en halsduk kanske det rent av blir skönare? Och mer hål ger längre halsduk... ![]() Sen brukar långa halsdukar bli längre med tiden, om det kan vara någon tröst... Man kan också, om det görs "dessajnat" använda även ett helt annat garn med en annan effekt (fast med samma tvättråd!!). Kanske glittrigt för en flärdfull halsduk eller bara "typ slätt garn typ" som gör att fluffet ser mer fluffigt ut. Eller bara två varv det ena och sen två varv det andra, bara för att fylla ut. (ett annat vinrött garn om det är vinrött du stickar med, då slipper du färgränder, men får "fluffränder") Hoppas att det ordnar sig på ena eller andra sättet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
Tre nystan hade jag! Tänkte mig inte riktigt för när jag gjord halsduken så bred som jag faktiskt gjorde den.
![]() Jag hade stickat ungefär hälftena v garnet innan jag upptäckte mitt misstag, att reva upp allt och börja om från början kändes inte attraktivt ![]() Men det löste sig till sist! Det fanns fler nystan på Nisses i Västerås så jag ska dit ikväll å handla ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:25.