![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Är mitt uppe i ett stort syprojekt, och inser att jag måste ha en ny symaskin, helst redan igår
![]() Har ingen möjlighet att ta mig till fysisk butik, har bara möjlighet att handla från näthandel. Har hankat mig fram med en Singer av enklare modell, och har väl egentligen aldrig varit nöjd med den. Den är högljudd, tuggar gärna i stretchtyger, är för klen för tjockare tyglager o.s.v. Underspolhållaren har dessutom krånglat redan från början... Jag syr regelbundet på fritiden, blandade material, men ofta glansiga tunnare stretchtyger. Använder i stort sett bara raksöm och zick-zack, syr aldrig knapphål, broderar eller liknande. Har planer på att såsmåningom investera i en overlock vid tillfälle, men vill tills dess ha en maskin som klarar av att sy i stretchtyger. Och så ska den vara billig såklart ![]() Har ni några tips på märke & modell? Läget är som sagt lite akut, vägrar starta igång åbäket som står här hemma och tuggar och förstör mina dyra tyger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Brothershopen.se har bra och prisvärda maskiner!
De leverar dagen efter om du beställer innan 12 (tror jag) Jag beställde en maskin söndag kväll och på tisdagen hade jag den hos mig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Och jag köpte en brother ms-4 och är kanonnöjd med denna...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har en Janome värsting maskin som kan både sy och brodera. Så jag är bortskämd med en supermaskin.
Köpte en Brother MS-4 som jag tänke ha som slit och släng maskin. Men den upphör inte att fårvåna mig. Den syr fint, står stadigt trots sin ringa vikt och är dessutom rolig att sy på. Tar gärna fram den och syr på. Den toppenmaskin för en ringa penging (kostar ca 2 500 kr). Den har 40 olika sömmar. Och flera 1 stegsknapphål (sätt knappen i foten så syr maskinen perfekta knappar hur många som helst exakt lika, bara att trycka på gasen luta sig bakåt och rullar tummarna. Har den vanligste nyttosömmarna och ett par mönstersömmar. Mycket lätt att ställa in. Öppna en lucka där finns alla sömmar ställ in numret på sömmen och sy. Det går ocså att justera läng och bredd på sömmarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker nog ändå du kan fundera på att komplettera med en overlock av billigare modell och köpa en begagnad symaskin av riktigt robust äldre modell på blocket. Baserat på vad du syr i så tror jag att en overlock skulle göra det så mycket enklare och snyggare.
Billigt att köpa på nätet från UK just nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.