![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Problem med mönster - öronlappar
Hej!
Jag försöker mig på att göra en liten liten mössa med öronlappar enligt mönstret Drops-mössa . Jag har gjort mössan och tagit upp de maskor jag behöver för att börja sticka den första öronlappen men jag förstår inte riktigt när jag ska börja minska. "Sticka rätst – SE FÖRKL OVAN – fram och tillbaka på st. SAMTIDIGT minskas 1 m i varje sida genom att sticka de 2 näst yttersta m räta tills. Minska på vart 4:e v 5-5-6 (6-7) ggr och sedan på vartannat v 4-5-5 (6-6) ggr = 4 m kvar på st." Minskar jag på vart 4:e varv så blir det ju minskning på samma sida hela tiden, eller? Tacksam för hjälp! /Linn |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Eftersom du minskar innanför första maskan kan du ju minska i båda sidorna på samma varv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det menas att du ska minska i båda sidorna på öronlappen.
Väldigt söt mössa, lycka till. Lapplotta |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Åh! Tänk så mycket klarare det blev nu! Man ska alltså sticka ihop två maskor i början och två maskor i slutet på varje 4:e varv (och sen varannan). Alltså nu när ni har förklarat så ser jag ju att beskrivningen säger just det...men det gick liksom inte in förut
![]() Tack så jättemycket för hjälpen! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:24.