![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Jämföra garn
Finns det någon sida där man kan jämföra grovlek på garn? Jag har ett garn som heter Twins med sticktäthet 13m och 20 varv är 10 cm, stickor 7.
Jag stickade en så skön basker i det garnet men så har det slutat säljas och de enda andra som finns är ullblandade och jag vill ha ren syntet. Visst är det typiskt!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Drops har en tabell med nuvarande och gamla garner, men de har ju kanske inte just syntetgarner. Jag vet inte hur andra garnmärken har med sina hemsidor, men det borde ju inte vara omöjligt att även de har den servicen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
http://www.jarbo.se/katalog2010_h/
Här är förhoppningsvis en länk till järbos färgkarta kallar man den för |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tack, den sidan hoppade jag över först när jag var in på deras hemsida. Nej varken Drops eller Järbo har något garn som passar. Så jag får ta med mig garnlappen och fråga när jag är på andra orter. det är ett dropsmönster från början men då fanns det här Twins som passade. Sen provade jag ett annat garn, Nissegarn tror jag det hette där jag stickade med tre trådar men det blev inte så bra, det var svårt att hålla alla trådarna jämnt och den blev otroligt varm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kanske kan det här vara nåt http://www.ejesgarn.se/butik/list_va...rupp=335&t=Lol
ca 50g = ca 62m. Stickfasthet på stickor 5½ 14 maskor 20 varv =10cm |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
tack för sidan, den visste jag inte om. Jag ska maila till dem och fråga. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:10.