![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
vad är det för tyg??
Hej!
Kollade runt på en blogg och där hade hon gjort en ursnygg klänning i vilket hon kallade "sliskslisk" tyg... Vad är sliskslisk tyg?? kan det möjligen vara silke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle nog tolka det som ett strechigt tyg i nåt syntetmatrial. Silke tror jag inte menas iaf.
Kan du inte länka till bilden så kanske det är lättare att se vad det kan vara för tyg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
nja, tror inte det är stretch.. För det ser så blankt ut, ser ju ut som silke...men jag vet inte.. Såhär ser klänningen ut:
http://i52.tinypic.com/168hqxg.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
ser ut och vara satin...ev duschesse...kan också vara ett kraftigare acetat foder...men tror mest på det första
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det ser ut som polyestersatin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tycker också det ser ut som polyestersatin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det är med all säkerhet en "egen benämning" på ett tyg som är lite svårt att hålla på plats när hon syr!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
okej, tack så jätte mycket för alla svar...
Men, så det är svårt att sy i sånt tyg då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Är man ovan att sy, kan det vara lite besvärligt. Det kan "åka runt" och inte ligga som man har tänkt sig.
Men med noggrann nålning och tråckling går det bra |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:07.