![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Knappar till jeans??
Vet inte riktigt om detta inlägg hör hemma här men jag gör ett försök. ;-)
Nu har vi flera par jeans här hemma vars knappar har gott sönder/ av från tyget. Nu undrar jag förstås hur man syr till en ny jeansknapp? Ni vet såna av metall? Har för mig att det ska finnas någon slags tångliknande mojäng där man trycker till en ny knapp där den andra har suttit. Vad heter en sådan tång? Och var kan man köpa en sådan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Många jeansknappar är gjorda så att man bara kan spika i dem. Så har de som jag har köpt eller fått med varit.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
aha där ser man!
![]() Tack! Säg gärna till vad den där "tången" heter om du vet... hihihi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har en Prym tång som jag köpt med en massa olika tryckknappar och öljetter, man byter ut små metallgrejort i tången för de olika sorterna. Värt varje krona!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sambon har ett par jeans som har legat länge just för att varken jag eller han begriper oss på hur man monterar dylik metallknapp i tyg.
Ingen som har en bildlänk, steg för steg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag använder bara hammaren när jag sätter i jeansknappar.
Det behövs bara ett lätt slag så sitter knappen fast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Misslyckas jag får jag väl vara trotsig och sy i en metallicfärgad vanlig knapp ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Förstärk tyget lite där den gamla knappen suttit, stick igenom underdelen och sätt knappen på piggen, slå ett lätt slag med hammaren.
Vänd och slå på underdelen, så det inte blir märken på knappedelen. Ha t ex ett skärbräde av trä under. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:41.